SV Milsbeek veteranen

SV Milsbeek Veteranen

De veteranenafdeling is zo’n 45 jaar geleden in het leven geroepen door oud-spelers die wel graag wilden voetballen maar niet meer in competitieverband. Samen met verenigingen uit de omringende dorpen in Noord Limburg en Brabantse dorpen van net over de Maas, werd een eigen wedstrijdschema in elkaar gesleuteld. Dit gebeurde buiten de KNVB om en het resulteerde in onderlinge wedstrijden op de zaterdagmiddag zonder dat dit punten oplevert voor rangschikking maar alleen met de bedoeling fijn te voetballen. Er kwam een eigen bestuur om de zaken te behartigen en er werd een eigen bijdrage gevraagd om een en ander te bekostigen. Wat de oprichters niet hadden kunnen denken was dat iedereen die “lid” werd, lid bleef ook al voetbalde men niet meer. De afdeling veteranen is in de loop der jaren uitgegroeid tot een club van meer dan 70 leden die allemaal voetbalplezier en gezelligheid hoog in het vaandel hebben staan.

Wat doen we zoal?
Uiteraard in de eerste plaats veldvoetbal op zaterdagmiddag. We spelen ongeveer 28 tot 30 wedstrijden per jaar. Tijdens de winterstop, van begin december tot begin februari, voetballen we elke zaterdag in de zaal. Daarnaast wordt het sociale en de gezelligheid niet vergeten. Ieder jaar begin juni wordt een Veteranendag georganiseerd en elk jaar wordt begin november de veelbesproken veteranen-feestavond gehouden in de kantine. En dat zijn meteen de argumenten waarom iedereen zo graag bij de veteranen komt én blijft. Verder werken we met z’n allen keihard om de jaarlijkse Pottenbakkersmarkt “Keramisto” in goede banen te leiden.