Milsbeek verliest derby tegen Achates

Door: Cor Derks

Voor bijna 500 !!! toeschouwers moest Milsbeek een 1-2 nederlaag slikken in de sportieve derby tegen Achates. De belangen waren groot, Milsbeek in de strijd om het kampioenschap en Achates in de degradatiestrijd. Na de bliksemstart in de allereerste minuut door het doelpunt van Wahid Rashidi leek Milsbeek een mooie middag te krijgen. Milsbeek combineerde prima maar miste zoals de laatste wedstrijden wel vaker net dat beetje geluk en finesse in de eindfase. Na enkele mooie en doelrijpe combinaties van Milsbeek was het in de 20e minuut bij de eerste aanval van Achates Bas Thijssen die een uitgelezen mogelijkheid  kreeg om de gelijkmaker te scoren. Na een discutabele strafschop miste hij echter. In de 22e minuut miste Kai Bicentini een mooie gelegenheid om alsnog de gelijkmaker te scoren maar hij miste in kansrijke positie. In de tegenaanval van Milsbeek had Mattie Scholten de 2-0 moeten scoren maar hij faalde alleen voor de doelman. In dezelfde minuut werd een kopgoal van Wahid Rashidi om onduidelijke reden (vermeend buitenspel) afgekeurd. Een tweede volstrekt onterechte strafschop (volgens ook de Achatesspelers) bracht in de 34e minuut de gelijkmaker op het score bord. Damien Matulessy scoorde nu wel vanaf de strafschopstip. Volstrekt onverwachts en geheel onnodig kwam Achtates op slag van rust op voorsprong. Na zeer weifelend optreden van de Milsbeek defensie kon Kai Bicentini nu wel zijn doelpunt scoren. Milsbeek moest met een 1-2 achterstand de rust in.

Na de rust werd het veldspel er niet beter op en wist Milsbeek zich geen echt mooie kansen meer te creëren. Het team volhardde in het veelvuldig rondspelen van de bal zonder echt gevaarlijk te worden voor het doel van Achates. In de 58e minuut kreeg Loek Jongman nog een gelegenheid om te scoren maar zijn schot ging over. Nadat in de 70e minuut na een opstootje de rechterverdediger van Achates een rode kaart kreeg kon Milsbeek die numerieke meerderheid niet benutten. In de 83e minuut kon Milsbeek na een mooi opgezette aanval scoren maar  invaller Daniel Janssen schoot in kansrijke positie over. Zodoende leed Milsbeek een zeer gevoelige nederlaag tegen het in degradatiegevaar vechtende Achates. Met een bomvolle kantine en terras werd er door de nog vele bezoekers nog lang nagepraat in een prima sfeer over deze uitzonderljjk goed bezochte derby. Door de winst van naaste belager SES heeft Milsbeek nog een voorsprong van 1 punt in de strijd om het kampioenschap.

Aanstaande zondag de uitwedstrijd in Siebengewald tegen de huidige koploper van de 3e periode MSH Maasduinen. Met nog drie wedstrijden te spelen belooft het dus een uitermate spannend slot van deze competitie te worden.